Olen joskus ehdottanut, että maalivahdin voisi valita joukkueen perusteella eikä henkilön perusteella. Näihin veskarivaihtoihin kun kuluu aika paljon vaihtoja jakson aikana. Eli malliksi: valitsen maalivahdiksi HIFK (riippumatta siitä seisooko siellä Lankinen vai Husso tai vuorotellen molemmat). Viimeksi minut naurettiin tällä ehdotuksella ulos, entä nyt?
Tuota, minä olen ajanut tätä takaa vähän jokaisessa pörssissä (sen verran poikkean tämän keskustelun "teemasta", että Futispörssi on ehkä eri juttu, koska jalkapallomaajoukkueessa on aina tietty maalivahti joka yleensä pelaa kaikki viralliset ottelut - erityisesti lopputurnauksissa - tietenkin ellei loukkaannu oikein pahasti tai joudu pelikieltoon). Ja Valioliigapörssissä sen nyt vielä kestää jos saa valita vain yksi kassari...
Mutta nimenomaan jääkiekkopörsseissä - myös Leijonapörssi kaikesta huolimatta - olisi hyvä jos saisi valita kaksi veskaria ja kaiken järjen mukaan kannattaisi ottaa juuri samasta joukkueesta/maajoukkueesta.
Minä en ainakaan jaksa hyväksyä sitä, että kun olen juuri ostanut maalivahdin sen perusteella kuinka paljon yleensä pelaa (niin sanottu ykkösveskari jonka pitäisi pelata yli 50% runkosarjapeleistä), niin sitten hänet laitetaankin saman tien luukkuvahdiksi varsinkin jos joukkueella on kaksi peliä peräkkäin. Eli periaatteessa siinä menee vaihto hukkaan, mutta tästä kun on jo jauhattu loputtomiin, niin sama vaikka puhuisi puulle tai tuulelle... Kyllä oikeassa manageripelissä pitäisi saada valita vähän muitakin vaihtopelaajia kuin pelkkä maalivahti, mutta edes tämän kohdalla voisitte keksiä jotakin.