3 / 17 pelipäivää pelattu
Vaihtoaikaa 3 h 28 min

Uuden tyylinen managerointipeli

• - · 2016-10-16 20:55:46
      Olen välillä miettiny, että mitä jos liigapörssin kimppapeli olisi seuraavanlainen:

Jokaisessa kimpassa olisi jenkki tyyliin drafti (NHL). Eli omaan joukkueeseen valittaisiin pelaajat kimpan julkisessa draftissa vuoronperään, siten että samaa pelaajaa ei saa ottaa kuin toinen. Drafti järjestys arvottaisiin ja ensimmäisellä drafti kierroksella ensimmäisenä valinnut joukkue varaa seuraavalla kierroksella viimeisenä. Joukkueisiin draftattaisiin esimerkiksi 5 hyökkääjää, kolme puolustajaa ja kaksi maalivahtia. Näistä sitten muodostettaisiin aina kentällinen kullekkin ottelukierrokselle, sen mukaan millä liigajoukkueella on pelejä. Jakson aikana voisi toteuttaa treidejä (pelaajavaihtoja) kimpan sisällä edellyttäen, että molemmat osapuolet suostuvat vaihtokauppaan (esimerkiksi tyyliin Otso Rantakari Teemu Eroseen)
      Näin kaikilla kimpassa olisi eri pelaajat joukkueissaan ja pelaajien vaihtaminen kimpan sisällä kuulostaisi todella mielenkiintoiselta. Miltä muista kuullostaa?

Pohjois-Amerikassa tämän tyylisiä Fantasy pelejä on esimerkiksi NHL:stä ja NBA.sta.
    • Ville, Ylläpito · 2016-10-17 09:50:25
        Nykyisen kimppa-systeemin rinnalle ihan mielenkiintoinen vaihtoehto, mitä on meilläkin aiemmin pohdittu. Ei ihan tuossa muodossa, mutta tuon suuntaista.
      • - · 2016-10-20 20:37:55
          Minunkin mielestä tuo 5 hyökkääjää, 3 puolustajaa ja 2 maalivahtia olisi varteenotettava idea. Koska nyt jos et osta 9e hyperjuokkuetta et käytännössä mitenkään voi voittaa jaksoa. Tuo lisä pelaajien lisäys auttaisi myös siinä kun valitset joukkuetta niin ei tarvitse miettiä niin tarkkaan että pelaako kyseinen pelaaja vai ei kun on vaihtoehtoja joita vaihtaa (5 hyökkääjää), kuitenkaan käyttämättä vaihtoja. Tietääkseni tätä systeemiä käytetään mm. fantasia futiksessa yms.
        • Ville, Ylläpito · 2016-10-20 21:31:22
            Tuossakin on ideaa. Ideoita voi toki tiputella. Pidetään varmasti pientä kyselyä jossain vaiheessa kautta, että mihin suuntaan haluttaisiin peliä kehittää. Toki mahdollisuuksien rajoissa.

Ja todettakoon että on noita jaksoja voitettu aiempinakin vuosina 11 vaihdolla. Mutta katsotaan mihin suuntaan kehitys kehittyy. =)
          • - · 2016-10-21 00:11:47
              Tämä nykynen on hyvä. Pelaan kahta kimppaa 11 vaihtoa ja 20 vaihtoa. Hauskaa on vaikken nyt pärjääkään. Viime vuonna voitin - liekkö mestaruuskrapula.
            • Ulla Vaara · 2016-10-25 13:40:58
                Meidän kimpassamme järjestetään joka syksy Draft, jossa joukkueet valitaan Anselmin esittämällä tavalla, ja näillä joukkueilla mennään ilman vaihtoja ensimmäiset kymmenen kierrosta. Tärkeintä ei ole itse asia, vaan kivan tilaisuuden pitäminen.
              • - · 2016-10-25 19:25:46
                  Minulle riittäisi, että saisi valita kaksi maalivahtia - maalaisjärjen mukaan samasta seurasta - niin ettei tarvitse ainakaan niihin tuhlata vaihtoja. Minulle on kerran sanottu, ettei pisteitä tulisi kovin helpolla saada (se oli muuten joku ylläpidosta joka tuon heitti :-D), mutta eiköhän tuo uudistus, jossa hävityistä aloituksista tulee miinuksia, ole ihan tarpeeksi vähentänyt pisteiden saantia verrattuna edelliseen kauteen....
                  Ja sama juttu Valioliigapörssissä jossa on poistettu taklaukset/pallonriistot ynnä voitetut pääpelipallot. Ainakin kaikissa manageripeleissä jotka koskevat jalkapalloa saa valita vaihtopelaajia, joista yksi tietenkin on maalivahti.
                  Niin pitäisi olla kaikissa näissä: Liigapörssi, HockeyGM, Valioliigapörssi, Leijonapörssi jne.
                • teemu kantanen · 2016-10-28 14:38:58
                    Se on kyllä sinusta itsestä kiinni vaihteletko maalivahtia jatkuvssti
                  • Lauri Lähteenmäki · 2016-10-29 03:32:12
                      Aikoinaan oli nhl:stä smallworld.com sivustolla koko kauden kestävä fantasiavalmentajapeli. Alussa tietty määrä rahaa, 3 hyökkääjää, 2 puolustajaa ja maalivahti. Alussa sai muistaakseni 10 vaihtoa ja joka viikko aina 3 lisää, en muista tarkkaan koska tuosta on yli 10 vuotta aikaa. Mutta oli erittäin toimiva systeemi.
                    • - · 2016-10-29 14:31:38
                        Mä vaihdan veskaria vain jos ja kun loukkaantuu pidemmäksi ajaksi, mun puolesta voisi pelata vaikka ilman kun eivät mitään kiinni saa....